לראשונה: “תמונת מצב” מעודכנת על נתוני הקנאביס הרפואי בישראל

כמה מטופלי קנאביס רפואי יש בישראל, כמה ק"ג נמכר כל חודש, בגין אילו התוויות מקבלים הכי הרבה מרשמים וכמה גרם בממוצע מקבלת כל קבוצת גיל - זאת ועוד יחשף מעתה באופן חודשי קבוע באתר היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר).

צעד ראוי של שקיפות מצד משרד הבריאות, שחושף היום (ד’) לראשונה במקום אחד מסודר את הנתונים והסטטיסטיקות הרשמיות של ענף הקנאביס הרפואי בישראל.

בעמוד PDF שיתעדכן אחת לחודש באתר היק”ר מוצגים כבר עתה נתונים אודות מספר מטופלי הקנאביס בישראל (68,371) וכמות הקנאביס המיוצרת כל חודש (2,345 ק”ג).

עוד מוצגים אופן התחלקות רשיונות הקנאביס לפי התוויה רפואית, כמות ואופן התחלקות הרשיונות לפי קבוצות מינון וגיל, והתפלגות לפי קופות החולים.

מגמות ברישיונות פעילים בתוקף
מגמות ברישיונות פעילים בתוקף

הקישור למסמך עלה היום לאתר היחידה לקנאביס רפואי (יק”ר) והוא יוצג שם באופן קבוע מעתה ואילך, כחלק ממדיניות שקיפות של סגן שר הבריאות החדש יואב קיש.

את מסמך הסטטיסטיקות הקבוע הזה מכנה היק”ר “תמונת מצב” ובהודעה ששלח לעוסקים בענף כתב כי “תמונת המצב תוכל להוות כלי עזר בתכנון הייצור והמלאי”.

רישיונות פעילים לפי התוויה רפואית
רישיונות פעילים לפי התוויה רפואית

ואכן, אחת הטענות המרכזיות של חברות הגידול והייצור כלפי משרד הבריאות היא על כך שאין בידם כלי שיאפשר להם למנוע מחסור או הצפה של השוק.

כזכור, כפי שנחשף בתחילת השבוע במגזין קנאביס, אחרי מחסור של כשנתיים הגיע בחודש אוגוסט שוק הקנאביס הרפואי לעודף שלא נראה כמותו קודם.

עודף זה נגרם בין השאר בגלל חוסר פיקוח של היק”ר, אך גם מכיוון שבידי היצרנים לא היה כלי שיאפשר לחשב את המשתנים הנדרשים לייצור שוטף ואספקה רציפה.

מדובר בשינוי שהיה צריך להיכנס מזמן לתוקף ויש לציין שגם עתה הוא עדיין חסר. בקנדה למשל, משרד הבריאות משקף לציבור את כל הנתונים כולם ולא רק 6 טבלאות.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר